EKONOMİ

2023 Yılı İkinci Yarısı İçin Yeni Asgari Ücret 11 Bin 402 Lira Oldu

Asgari Ücret Tespit Komisyonu tarafından yürütülen çalışmalar sonucunda, 2023 yılının ikinci yarısında geçerli olacak net asgari ücret 11 bin 402 TL olarak belirlendi. Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanı Vedat Işıkhan, brüt tutarın ise 13 bin 414 lira olduğunu duyurdu.

Enflasyon Üzerinde Refah Payı

Bakan Işıkhan, gerçekleştirilen ara zammın enflasyon oranının üzerinde bir refah payı içerdiğini ve bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 107 oranında artış sağlandığını belirtti. İşçi ve işveren taraflarının uzlaşmasıyla alınan kararda, asgari ücret desteğinin de 400 liradan 500 liraya yükseltildiği açıklandı.

Üçlü Mutabakat Vurgusu

Türk-İş Genel Başkanı Ergün Atalay ve TİSK Yönetim Kurulu Başkanı Özgür Burak Akkol, sürecin sosyal diyalog ve üçlü mutabakatla sonuçlanmasından duydukları memnuniyeti ifade etti. Çalışanların asgari ücrete tekabül eden kazançlarından vergi alınmaması uygulamasının devam edeceği kaydedildi.

Kaynak: www.csgb.gov.tr

Bir yanıt yazın

Başa dön tuşu